Monday, October 22, 2007

Al-Fatihah

This morning I received a call and an e-mail from my former Lancaster Uni-mates. Apparently our batchmate, Shahrol Nizam Yusof has passed away this morning (Malaysian time). Last time I met him was last March when my family and I went to KLCC and met him with his family near Aquaria. He was with Petronas (play for Petronas basketball team) and his wife (a former Lancastrian too) is also a friend of my wife. He got two lovely daughters and his wife is heavily pregnant right now.

He suffered a heart attack in his house in Taman Kosas, Ampang and was buried in his hometown in Kedah. He was 31 years old, same age as mine.

Al-Fatihah
*pictures courtesy of Azlan Nache

8 comments:

Anonymous said...

Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah swt. Bagi kita yang hidupambil lah iktibar. Selalu mengingati Allah dan jangan leka dengan keduniaan dan keseronokan. Moga kita mati dalam keadaan yang baik bukan yang tidak baik seperti meninggal ketika menonton bola dsb.

Kita ini tidak tahu bila penamatnya. Moga kita dan keluarga menjurus kepada memuji dan memohon ampun Allah sentiasa.

Bakri

Anonymous said...

Maut datang tak mengira usia. Kita semua kena bersedia. Sempurnakan iman untuk bertemu Allah. Usaha buangkan yakin pada makhluk dari hati dengan banyakkan bercakap tentang kehebatan dan kebesaran Allah.

Semoga Allah kurniakan syurga pada Shahrol dan kita semua.

Azlan Nache said...

Saya mengenali Arwah Shahrol Nizam Yusoff semasa belajar di Lancaster University - beliau seorang yang baik hati, pemurah, sopan santun, bijak dalam akademik dan aktif dalam sukan. Innalilah. Salam takziah buat Puan Azhana sekeluarga.

Anonymous said...

Mr Bakri,

Menonton bola tidak lah HARAM...!!!

Baik lagi jika niatnya elok, contohnya untuk menenangkan pikiran dsb.

Nasihat yang baik mustilah berHIKMAH...janganlah jadikan atau menkritik org lain punya life style sebagai tak elok, and cuma kita sahaja yang elok...!!!!

Tidak lah baik melukakan hati org lain yang menjadikan org lain BENCI dan TIDAK suka kepada kita dgn cuba memberi nasihat yg agak kurang BERNAS !!!

Apakah beza jika matinya pergi ke pasar dan pergi menonton bola...? Adakah anda akan berhenti dari pergi ke pasar ?

Jika kita tidak suka bola jgn lah jadikan contoh mati ketika tonton bola.

Hikmah dlm berdakwah adalah penting.

Anonymous said...

Panas..panas.
Blog ini sgt panassss
Come on Utd, Chelsea's going down.
Tak pe la, jikalau kita tak suka bola, kita boleh main golf,
sepaktakraw, congkak dll.
Mungkin main dgn anak2 kita jugak bagus.

Anonymous said...

Keperibadian Rasullulah jadikan contoh dalam segenap kehidupan seharian di mana jua and sesiapa juga kita berbicara.Akhlak yang mulia jadikan contoh. Nasihat berguna sangatlah digalakan. Ikut Rasullullah, sabar, hormat, tunjuk contoh yang baik dan macam-macam lagi. Bermuamalat lah dengan cara yang digariskan baginda.Wassalam.Amin.

Anonymous said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tersepak batu sakitnya aduh
datang ingeris kita tabik
apa ini gaduh-gaduh
pergi masjid lagi baik
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN

Anonymous said...

what the ..??!!!!