Thursday, September 11, 2008

Helping each other

Today I went to the Sainsbury’s and at the checkout counter, there was a man and an old lady in front of me. The cashier asked the man if he has a Nectar card (a reward card) and he replied no. The man then asked the old lady whether she has one. She said yes so the man asked the cashier to use the old lady’s card instead. She said thank you to that man and said how nice of him to do that.

I wondered if anyone in Malaysia has ever experienced that with their Bonuslink or Rewards card.

2 comments:

ajimsan said...

Ada... ada.. jusco points... tapi haram minah tu nak bagi... aku kat belakang minah melayu ni... tapi yang dok mintak minah cina belakang aku (bila cashier tanya nak bagi points kat orang lain).

Haram minah melayu tu nak bagi... biasa la... tapi tak lak pulak dia nak offer kat aku minah melayu ni... banyak sit points dia... borong baju raya.. ada dekat seribu dia kasi belanja.

Duan said...

Jim...aku rasa minah tu pun ingat ko cina kot... ko kena bagi salam kat dia dulu aku rasa...ko dah la ada iras2 cina...

memang mentaliti orang Malaysia camtu la... kalau aku tak dapat biar orang lain pun tak dapat, baru puas hati...

Aku ingat ada perumpamaan orang camni... macam perangai babi. kalau ko ada kebun durian... babi2 ni kalau masuk kebun bukan nak makan pun buah durian tu... saja nak merosakkan je, kasi tumbang anak pokok... janji dia tak dapat makan... orang lain pun tak dapat makan...

tu la kadang2 perangai orang kafir ni lagi bagus dari kita orang Islam... sayangnya baik camne pun disisi Allah takde apa2...